Visit my Second Channel on Youtube, RainmanRay Off Duty https://www.youtube.com/c/RainmanRayOutoftheShop
Follow on Twitter: @RainmanRay4Real
Check out Spicy Shorts on TikTok: www.tiktok.com/ @rainman_rays_repairs
Check out my Merchandise (because I don't say MERCH) for Men's and Women's Apparel, MUGS and Stickers! https://rainmanraysrepairs.myspreadshop.com/
Support the channel on Patreon: https://www.patreon.com/RainmanRaysRepairs
Patreon is a "Tip Jar" I don't post much there, daily YT uploads are all that I can manage for now
Amazon List, must have for any toolbox!
ATD Tools 13782 10-Piece Triple Square Spline Bit Socket Set https://amzn.to/3RV2fUB
Same as Matco. Mountain 5-Piece Metric Double Box Universal Spline Reversible Ratcheting Wrench Set; 8 mm - 18mm, 90 Tooth Design, Long, Flexible, Reversible; MTNRM6 https://amzn.to/3OJTRp2
Mercedes BMW VW Wheel Stud Master Kit: https://amzn.to/3OszRaL
Bahco "Frustrated" Pliers AWESOME tool! https://amzn.to/3IfDeOa
Brake Caliper Compressor: https://amzn.to/3gQBuiB
My Camera Gear:
Gopro Hero 8 https://amzn.to/3mPnpFA
Gopro Hero 9 https://amzn.to/3EKDcM1
Hero 8 Dual Charger https://amzn.to/3EId84c
Flexible Camera Mount https://amzn.to/3Jywrk5
As an Amazon Associate I earn from qualifying purchases. #commissionsearned.
Also, I personally use or have used the products featured in my links and only recommended them if I feel they are of good quality.
“All the videos, songs, images, and graphics used in the video belong to their respective owners and I or this channel does not claim any right over them.
Copyright Disclaimer under section 107 of the Copyright Act of 1976, allowance is made for “fair use” for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, education and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing.”

Hello everybody, Good day to you! Welcome back! Uh, it's actually evening I'm trying to make a video here I'm headed back to the shop I I wasn't there today I Had some uh appointments and things of that nature to deal with um at lawyers and registrations and Banks and and the dentist too. That was fun but I am going to head over there and uh, try to get some more work done on my lights and uh, probably some cleaning, more cleaning and a little bit of organizing. I've got a lot of uh stuff to unbox still put back together and now the stress is going to pile on because I just learned that there's another hurricane coming to Florida and well I'm gonna say it's optional stress because I think I'm gonna choose to just ignore this one until the last possible minute because I got other stuff to do and hurricane parties are not really on my agenda I've already done that this year so I guess we're gonna see um I hope I can get my insurance to kick in before before the hurricane comes or I'm gonna have to move out of the shop one more time and I don't want to do that oh break check. So anyway, let's head back over there and uh and go see what uh, what we can find to do today. um I think I'm gonna start taking some cars in this week. uh I've already got some some folks that are they're ready to get uh, ready to get rock and rolling on this one. And I haven't touched a wrench in like three weeks. so I need to get after it before I forget what I'm doing All right. Well, we're here I need to change my pants because I'm wearing nice pants and I don't wanna nice pants dirty uh cut I don't even know why I said that. Anyway, yeah, we're here I opened up I'm I Guess my goal here is to tidy up a little bit more. Um, we're gonna unbox a few things and put those together I need to hang some more lights in here because it still feels like a dungeon. Maybe roll out the carpet a little bit. This has been cleaned and mopped, but we're gonna need to do that I need to put my chair together? Yeah. I've got a few things going on in here that need to get done and well I don't want to stay too late because I've got to come back tomorrow. Um, a viewer from up in uh Winter Haven is going to come out and help me load my air compressor because this building does not have shop air and I will need some air I don't know where I should put it though. What do you guys think over here? maybe? um, it would be easier to put it over there because that's where the power supply is. but I like this area for not an air compressor. So I don't know if I want to put it in that corner yet or not but uh, I'll figure it out or even that corner that's a good Corner because there's not much usable space over there. What do you guys think? Let me know down in the comment section uh, below. so uh, after my wardrobe adjustment I uh, got on the horn with a insurance people I'm trying to get the policy written for this joint and I can't get a new policy written because there's that silly hurricane thing out in the Atlantic right now and none of the companies will write new policies while there's a named storm out there. I think it's Nicole or something? Yeah, I think the I don't know, that's what I read Anyway, yeah, there's a there's another one of those wind storms with rain out there that we have to deal with pretty soon. but uh, as for now, I choose to ignore it and not engage that and uh, this is gonna go. um, right now. maybe I think right here is pretty good. Yeah, yeah, that wall is pretty good I like that one. yeah. so I had to go out and fetch the phone. Um I'm all over the place around here I I Stopped doing lighting and I came in here and set up uh, some blinds because I figured that would be a fantastic security measure to start with because if you can see in then that may give one desire to come in. But since you can't see and I deny the opportunity to find things to Feast the eyeballs on. so I figured that would be a good place to start. Um, oh I changed this power block out that way we don't have that dangly bit kind of hanging out. I think I'm gonna get a new air conditioner because this thing is not really the the greatest. It's okay at night time, but during the day. um, it isn't really cool off in here. Plus this is really fugly and I don't like it and there's probably mold around here somewhere. maybe not. But anyway, I'm taking this AC out and I'm gonna put a new one in. but that's going to be tomorrow's project or maybe later on in the weeks project because I've got I got all kinds of stuff to do and that's really not ranking too high on the on the list at the moment. But my chair is I think I'll do my chair next because what's a desk without a chair right? So here here this goes over here. Let me unpack that thing next and then I'll assemble my my Roadie chair. It's a really good chair too. I have the same one at home I like it some assembly required. This is like total assembly required. Right now it's going to be decided to build it seems. I I forgot when I had to assemble my previous chair what was involved Over here it's a good thing I already threw away the instructions otherwise I'd never get this thing done. Yeah, that's what is that. The swivel base? Sure. Yeah, that's my uh I know that's the the angle. Uh, what do you call it drawing a blank? It's what allows me to recline the back of the chair. There we go. Verbs: I respected it. It's verbages. Uh oh. I Just took a dig at the subjective use of the English language. Canceled Canceled right away I Canceled It's over stay, you know I really didn't think this video through I'm shooting this on my cell phone because I did not bring uh, bring my GoPros with me and uh, had I planned on kind of making a video. Maybe I would have, um maybe I would have thought that out a little bit better. Oh well, you guys know me in my non-planned plan of not having a plan. There we go. Let's see these go on the bottom of this little starfish looking guy. see who needs directions, shapes and colors. Oh, we're gonna get some clicks out of this. Sure are I know what we're gonna do. Put that right there. Are you gonna click? No, no, these are soft clicks. Okay, is it gonna work? Yes, it works. These came equipped with the blue thread lock. How courteous of them. Let's see front front. Yep, Yeah, Nobody needs instructions. Come here. And of course there's always the singular extra one. This is cute. There's like boxes and boxes of tools like right over there around the corner and I'm over here using the the factory supplied. Allen Torx head bit thing. Love it. That's what we call ironic I Don't no no no no. I'm done I Give up I'm gonna have to do this the right way. I Just I Can't I just can't hang on. Let's see I choose this one. battery battery. Oh I don't have batteries? um retro I guess I do unless these are dead because I was camping with them. Yeah, they're dead. Uh, they're gonna work for now. no worries. Hmm. locked out. not that key this one. I guess and what we need here is going to be instead of 12. sure, feels like a 12. it smells like a 12. It must be a 12. All right, come on. Oh, time for the actual clicks. Yeah, much more better. We're trying this again. Long range. We're just gonna just drop it in. Okay, here we go. I cheated, but it's in. um, there we go. Foreign click to spec. Everyone's getting heavier now. All right. Uh, let's flip this over and that goes in there and then we're good. The real office chair. Now let's see if it works. I Guess uh. sure does. Down up. Hang on. Hang on hang on. We're doing the saw around. Hang on up. yeah and now some Down sweet. All right now. I Can roll around Universe Get out of here box. Oh wait. this is what I get for not reading instructions. No worries, we'll fix that bottom chair. Separate yourself and this is going to be a two-handed operation. You guys, you guys just get here. Let's see if this is gonna work. We've got this I should not have said in it Brewing Hammer Let's go fish a hammer. We need a hammer for this. Where's my hammer drawer? There's one. It's not critically important, but couldn't hurt there. Now this thing goes on that side. Um, okay, more. Hammer Here you guys stay. That'll teach me to not read the instructions. foreign. You can plug it back in. The thing is a conical shaped and the weight of the occupant will seed it in its little base thing. I think that's how that works? Okie dokes. Uh I Kind of just realized that an hour's gone by. That was loud. Uh, no update for you guys. Um I put this Parts washer together. It's it's from the Harbor Freight store. It should work for now. I unboxed a floor jack I do have another one. Where is it? It's right here somewhere, but it's kind of tiny and it's a few years old and I've already lost it. Oh there it is. there's another one. Yeah! so I figured the Harbor Freight one would suffice because my previous Harbor Freight one has uh lasted a while and it has served me well and it still works adequately, but that one's kind of small. so I got a bigger one for here at the shop and I I just realized that I've been here for a while without much hydration. So okay, that was. that was weird I thought I heard someone whistle at me. it might have been over the speaker I wonder if I got like a like a Twitter notification or something I bet that's what it was because it sounded like that or whatever. Twitter bird I can't make the sound Anyway, hydration uh, that is necessary. Uh, let's see that one. Yes. Just realized I brought the inappropriate pliers I need uh I need these ones can I do this one-handed What do you guys think this gonna work? Oh that makes me nervous I know what you're saying? Just put down the phone and just open it like a normal human being. Well, I'm not normal and I like to challenge myself. see I'm I'm very dominant on my right hand. so I like to do things left-handed to train the brain and the left side extremities to perform tasks. which is why I do that. In case you guys didn't know. Thirsty. Oh yeah, that hits the spot. Right on there it is. there's that bird sound. It is the phone. Okay, anyway uh, now is the moment I've been waiting for I got the door up and I want to see if that lift will pick up this truck? So uh, let's uh, let's nose this thing in and see if this thing's gonna fit. I Really hope it does because if I can't put my own truck on my own lift, it's going to, uh, upset me somewhat. Sure. Um I need keys? What am I doing? Keys are inside. Let's go fetch the keys. Let's get out of here All right. let's try this again. see if this is gonna work starting the engine 2007 Chevrolet Silvery Radio 66 Duramax It has approximately 216 566 miles on the clock Customer: States Visual inspection of the lift just for fun. This might be a little difficult because I got to make that turn. so I'm going to scooch over and kick it out wide a little bit. See uh, see how I can get this thing in here? There's still a bunch of goodies kind of hanging out on this side, but I think I got the turning radius? Yeah, there's some obstructions over there those need to go away because I'm gonna need all that space we'll see. Is it gonna fit? Totally gonna fit. It has to fit. otherwise. I'm moving out. Yeah, it's gonna fit. We got this all right. There's the door. Swing it hard. left. Whoa. I'm about to hit the wall. Hang on I Gotta learn how to do this. Doing it wrong. Yeah, look at that. it's too long. Straighten it out some over to the left I'm gonna make it. Oh that's a tight sweet. Nope. Nope. Nope. You can figure this out guys. This truck is going on this lift. I Have decreed that here. It takes me all night. Well, hang on. Hang on I Don't want to scratch my Fender Yeah, that's good. We're gonna make it. We're totally gonna make it wrong. directions here to lift on the right? Sure did. it's working. Oh look at that. This thing fits perfect too. Look at all that space. This is a super wide rack. Uh-huh Power down. Hey. it works. Totally works. What do you guys think fits? Look at that? Yeah, now we're in business and there's still a lot of room over here to work. You know there's there's space to maneuver. So this is good. The setup works. Yeah, if I can fit this thing in here I can fit all kinds of stuff in here? Yep. and I've got room for another car or even another truck right in this space. Oh Oh, this place looks good with a truck inside of it. Yeah here. Uh, let's just skip with some or stick with protocol. Actually popping into wood. we haven't had one of those in a while. There we go. Six Six Duramax big V8 The washer fluid's low but I don't have any. See how this is gonna work here? All right, that's good right there. No, it's not a little farther forward there? we go. Cool Spacers for number three. Where's this one? Go all the way back on the leaf spring hanger. Hmm I don't know. sure. one more spacer. Plenty there we go. I Had to do a redo in the position of the truck and move it back a little bit. It wasn't fitting but I think I got it now. So let's do this. Moving on. up. Lift. Clean. click. Oh, it's working. Get out of out of here. Sweet yeah while we're here, I'm going to inspect the Uh rear axle because I keep hearing like some popping twanging noise coming out of the rear suspension when it's got a load on it. and I want to see if something's broken? Might have a broken spring? who knows. but I do know that that's off the ground. There's that bird again that's off the ground, so that's a good enough for me. Cool. Let's get one more. Shake Sideway shakes. Yep, so far so good. Moving the rest of the way up green subscribe button. Foreign. look at how much these frames will Flex you see the spacing here versus the spacing here. Frame flexes since it doesn't have that weight on it. Totally normal, but yeah, something something I can point out I don't think I've ever had this truck uh on a two post lift before in the history of the channel. So if this is the first time, I'm kind of nervous, it's it's a it's a little unnerving when it's when it's your vehicle the first time on a lift. but uh I'll be okay. The figure it's gonna come down I'd rather have it, uh, be my stuff instead of someone's up someone else's because I would really not like to buy someone's vehicle if it falls off of my rack. What? What is that? Oh, there's just some ball joint schmoo coming out. Okay, no worries, that was from when I started my front end rebuild a few weeks ago. Hope that's not torn. You guys see that right there. That's not. uh, not cool. Let me get some towels. I'm not interested in a torn ball joint boot. Yeah, sure enough. yeah, that thing's torn. Why right there? How did that happen? But just chaps my uh, myself? I mean I guess it's fine. Whatever. that bothers me. Quality Control: Yeah, this one. that one's doing the same thing on the other side. Hang on here. Tall gravity. Look at that one. That one did the same thing. looks like they were rubbing on the uh on this on the steering knuckle. Okay, whatever. just can't have nice things. Nope. Anyway, what I wanted to look at was my rear suspension because like I said, it's making that clicking noise and I don't know what it is I wonder if this all up here? One of those insulator pads is missing out of this spring right here? That might be it. You can see the the rust patina on this. It's from the pieces of the Springs moving living against each other. Yep, there's there's our noise right there. See that? That's it. That's the Noise Okay found it. That was easy. I had to get it off the ground. This one's doing the same thing I wonder if that's gotta rub to it somewhere too. Let me see. I can't tell right here. All right. Well, nothing major. I'll probably just live with that noise. Yeah, see how this has that little insulator right there? I was actually talking to uh Ford boss me about this. uh, the noise this thing was making and he said check for those uh little insulators and see if they've worn away or come out. Rich You were right. Good job buddy. Shut up bird. It's that tweeting bird thing. Cool. No leaks, no axle seal leaks. This is good. Brakes are looking good back here. The rotors have a bit of a vibe to them. Tail shaft looks good. Hmm. got a rear seal leak starting. Oh not bad for 200 000. I Guess I'll live with it. What's this? More drippages? Yeah! I Think the next project on this truck is going to be to get these lowers lower control arms changed and I want to do my my tie rods, my center link, my pitman arm, idler arm and I've got a new steering gear. yeah somebody asked me I was reading in the comments earlier who made the steering gear and I happened to have it right here and it is a TSC branded gear. Let's go ahead and open it and take a look see it started with I was just going to do tie rods and then it turned into well if I'm going to put these HD tie rods on it I made I need a knife I figure if I was gonna put the tie rods on it I might as well put a upgraded center link on it and since I decided to do the center link and the tie rods I figured might as well do the either arm and pitman arm and I figured since I'm doing all that I might as well put a steering gear in it. Stop it Bird Yeah word on the Internet is Elon Musk is having a field day with Kathy Griffin right now because I guess she made a fake account pretending to be Elon Musk and then he suspended her from Twitter It's kind of entertaining to watch the Millionaires and billionaires fight over a 20 check mark or whatever. Premiere box I tried to be nice and now I choose violence There should have just done that to begin with. Home here. let's get this hunk of Steel out that's heavy. Oh man, look at that thing. that's a beast. I didn't realize it was a larger case I Just think they did a higher than normal quality rebuild. but this thing is massive. Okay attention. You need to buy our pitman arm in order for this to fit your truck. I know it has a 50 larger sector shaft, which is good. That thing is massive. Cool. Yep, that's uh. that's a future project for later. Stay right there for now. There's no ring in there. I'll just save this for later. Cool. All right guys. that's going to, uh, conclude my inspection uh of said clicking noise on my truck and uh, that will also conclude my future Shameless self-promotion of the front end work I'm gonna do on my truck later on. uh like I said this week or next week. probably next week because I've already got some customers coming in that need a few things which is going to be awesome. Thanks Rob I'll see you soon buddy. So uh, that being said, I'm gonna go ahead and let this thing down. Whoa frog Gravity! That's always scary when you move a big truck from its, uh, resting position. So anyway, guys like I said I'm letting you go. uh as always like to thank you for watching this video. Hope you enjoyed this video. If you did enjoy this video, please feel free to let me know about that by tapping that like button down below. And if you did not enjoy this video, then go watch something else. So again And as always thank you for watching and most importantly do not forget to have yourselves a great day! See you guys later! End of new shop transmission.
.

95 thoughts on “Hope it holds! don t fall on me!”
  1. Avataaar/Circle Created with python_avatars TEAC Fan says:

    Is this guy having fun or what? That's awesome. Don't let your guard down too much in regards to the storm. After landfall, it will move northwest up in your general area. Even though it will weaken to a tropical storm, it still pack plenty of rain and wind, stay safe!

  2. Avataaar/Circle Created with python_avatars Grant Wood says:

    Well done Ray, I was hoping that you'd get your own workshop and you let us down. Hope you prosper in your new venture, well done lad 👍🏻👍🏻

  3. Avataaar/Circle Created with python_avatars Haydn Jenkins says:

    I'd be thinking insurance providers who would write new business as there's hurricane, then when it's passed I'd be looking at do they deserve my hard earned pennies now the risk is over, even if it cost me a few dollars more.

  4. Avataaar/Circle Created with python_avatars Wills Restorations says:

    That's what you get for not purchasing Moog problem solvers. The boots on the other ones are garbage

  5. Avataaar/Circle Created with python_avatars jake262144 says:

    Loving the shop layout, loving the audio background (Alice in Chains? Hell yeah!), but most of all loving the fact that Ray is happy with how things turned out. Still need a doodly-doo phone, though. Best wishes and stay safe!

  6. Avataaar/Circle Created with python_avatars Malcolm Lane-Ley says:

    Exciting stuff Ray, well done. Hold that feeling of winning your own first customer, I still remember mine from a new venture in 1988.

  7. Avataaar/Circle Created with python_avatars Andrew Dillon says:

    Funny though , given how popular you are ,,
    if you mentioned here that you needed some extra workers,,
    i bet you would get inundated with with ppl wanting to help,,
    give it 5 years and the "RainMan Ray" Empire will be established..
    "Coming to a town near you..RAINMAN RAY repairs,,"

  8. Avataaar/Circle Created with python_avatars Matthew Stagg says:

    Static cameras are now an option.

  9. Avataaar/Circle Created with python_avatars Alan Green says:

    I would put the air compressor where it will be the quietest when you're working in the shop; even if you have to make longer electrical and air runs, I.M.H.O. its' well worth it.

  10. Avataaar/Circle Created with python_avatars Andrew Dillon says:

    Duuuuuude , mIt's in the ute settings , turn that speaky voice off ,,
    FFS there is an arrow that says ,(for eg. ) Turn right in 300m ,,250m , 200m,,WHY DO YOU NEED TO BE TOLD THAT,,
    can you not see ??
    Maybe take the sunnys off lol,,

  11. Avataaar/Circle Created with python_avatars Colin Davis says:

    The tweet bird is the new doodleloodleloo. Perk about having your own shop, you get to chose the music now and not have to worry about anyone else. Yet.

  12. Avataaar/Circle Created with python_avatars Shane Prescott says:

    Air compressor I like to put them in a out of the building compressor room . This way it's not affecting your calls. Ray get a head set with mic for calls . Keep you moving

  13. Avataaar/Circle Created with python_avatars Extra Steez says:

    Put the compressor on the roof! On top of the office!!!

  14. Avataaar/Circle Created with python_avatars 573david31 says:

    You have your new ring tone, that stupid bird. Lol. That last one just made me want to scream after the 3rd ring. Nice shop set up.

  15. Avataaar/Circle Created with python_avatars Bruce Tucker says:

    G’day Ray, are your tweet notifications replacing your Do- lee -dooos?

  16. Avataaar/Circle Created with python_avatars Donald A. Jr says:

    I'm happy you are doing well and doing your own thing. Please just stay safe and strong.

  17. Avataaar/Circle Created with python_avatars Ray says:

    Good luck with your new business in my opinion is a very bad time to start one inflation going through the roof I like your cars around the corner and they will actually put you out of business but I hope you the best but I fear not good things I have created and ran many successful businesses and you're looking at least five years to actually turn a profit that is substantial and I really don't think you have that much time before I left your cars take over I think your decision was reckless and without thought but anyway that's my opinion and it is mine and means little to you anyway good luck you're going to eat it

  18. Avataaar/Circle Created with python_avatars Wesley Brabant says:

    Yes I read some great Ideas on your comments. Record your first customer..your first dollar in your shop.

  19. Avataaar/Circle Created with python_avatars djamesthree says:

    I would suggest putting your compressor on the loft above the electrical panel. It appears there is a hot water heater up there already it seems. Going up with it will preserve floor space and get it out of the way. You can easily plum some pipes to wherever you need to access to compressed air.

  20. Avataaar/Circle Created with python_avatars Wesley Brabant says:

    Great looking shop. How's the location??? I know you can make this work.

  21. Avataaar/Circle Created with python_avatars Bored Broke Build says:

    HA! I grew up in Lake Wales!

    Mount the air compressor on top of the office.

  22. Avataaar/Circle Created with python_avatars Mic Glou says:

    Put the compressor on top the office/shower area… why have it take up valuable floor space?

  23. Avataaar/Circle Created with python_avatars Cw Engle says:

    Put the compressor up on the wall

  24. Avataaar/Circle Created with python_avatars Damien Morrissey says:

    Hey Ray. If you have a spot OUTSIDE whack that compressor there and then use hose. Just for noise. And sanity. All the best and don't skimp on the aircon.

  25. Avataaar/Circle Created with python_avatars thephantom1492 says:

    I would be tempted to put the compressor on the top of the… bathroom? Right beside the water tank. No wasted floor space.

  26. Avataaar/Circle Created with python_avatars Karl Stiller says:

    The twitter whistle is the new do de do!

  27. Avataaar/Circle Created with python_avatars Dakota says:

    With those big heavy duty trucks I like to put a tall jack on the rear hitch to give it a little more rigidity. Just snug it up to it so that if you need to perhaps persuade something under the truck it doesn't rock and possibly fall. Almost saw one fall at the dealer. A guy was trying to install rear shocks and I swear to god he was rocking it so hard that the frame lifted from one of the front arms… Terrifying. It didn't help that the customer had a big ass toolbox in the bed.

  28. Avataaar/Circle Created with python_avatars 51HankySpanky says:

    Absolutely riveting!!! 😵‍💫

  29. Avataaar/Circle Created with python_avatars Carlos Mario Álvarez says:

    He he he, you did change the doolydoo by a bird 😆

  30. Avataaar/Circle Created with python_avatars Trust Me says:

    What is the name of your new business? Maybe you can have a contest for a name. I like "Click Automotive Repair" or C.A.R. for short. 😀😀😀

  31. Avataaar/Circle Created with python_avatars BixbyConsequence says:

    Not sure how I feel about "tweet" becoming the new "doodly-doo".

  32. Avataaar/Circle Created with python_avatars Doug Penrod says:

    Why didn't they put the lift opposite what they are easier to pull in for bigger vehicles are going have a alignment rack or put a hoist out side and who stuff is it on your pad

  33. Avataaar/Circle Created with python_avatars I3lackout 504 says:

    Would it be practical to add a speed rack outside for the quick stuff and also maybe he could widen the garage door/frame. Don't know if that is possible, but I can see it becoming a pain. I can't wait to get my own opportunity some day.

  34. Avataaar/Circle Created with python_avatars courtneyksf says:

    Sham that noisy 9v battery bird

  35. Avataaar/Circle Created with python_avatars Blaine Mitchell says:

    I spy a loose bell housing bolt by the down pipe on the passenger side.

  36. Avataaar/Circle Created with python_avatars gaz ferg says:

    hope the concrete is thick enough for said hoist.

  37. Avataaar/Circle Created with python_avatars Ihate Dietcola says:

    Looking forward to videos of you wrenching on stuff in your new shop!!!

  38. Avataaar/Circle Created with python_avatars gimmeaford says:

    Lol. You popped our dirtymax in the lift cherries. 🎉

  39. Avataaar/Circle Created with python_avatars eccles milligan says:

    It's coming together nicely Ray. One question though, would it be possible to swap the positions of the two lifts so the heavy one has a nice straight in approach for the larger vehicles? Or is that too much work?

  40. Avataaar/Circle Created with python_avatars James Smith says:

    Ray you've got to get a tripod for your camera.

  41. Avataaar/Circle Created with python_avatars Hunter Bloomgren says:

    Shut up bird lol made me laugh so hard

  42. Avataaar/Circle Created with python_avatars Bruce Alan says:

    I have an almost identical chair. While the mesh is nice, It rolls the back of my t-shirts up, didn't even know that was a thing…..

  43. Avataaar/Circle Created with python_avatars Jacob Osgood says:

    I think the cheep-cheep is the new doo-de-lee-de-doo

  44. Avataaar/Circle Created with python_avatars Laura Vance says:

    Ok, so the "Shut up bird!" is the new "doodle-de-doo"

  45. Avataaar/Circle Created with python_avatars ClickinOrka says:

    The bird is the new DOD DO DEE DO!

  46. Avataaar/Circle Created with python_avatars David Davis says:

    Put the noisy compressor outside in its own cage so it can’t escape easily!!’
    You will not regret it, save your hearing, when it’s gone it’s gone!!‘ Elfin Safety 😱
    Good luck on getting kited up you going to miss the break lathe, the tyre machinery etc. and may be a trusted partner like you had in the last shop!!!’
    Most of all enjoy your work, and don’t work beyond your pay grade lol ຈل͜ຈ
    .

  47. Avataaar/Circle Created with python_avatars Ralph Reynolds says:

    Next time buy a Toyota.

  48. Avataaar/Circle Created with python_avatars Geoff Reed says:

    when you put the compressor in, put insulation behind it in the metal wall, it'll help reduce the noise level.

  49. Avataaar/Circle Created with python_avatars ThatWord says:

    You should make the "doodle-doo-de-doo" noise whenever that bird chirps.